کد خبر: ۹۰۰۶
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

«نقاشی خدا» روی بال پروانه‌ها

ایده الناز نادره، او را منتخب جشنواره استانی جابر‌بن‌حیان کرد.

الناز نادره نوجوان چهارده‌ساله محله کوی مهدی است. او در کلاس هفتم درس می‌خواند و توانسته است در دو سال ۹۶ و ۹۷ منتخب استانی جشنواره جابربن‌حیان در رشته نقاشی شود. الناز امسال رتبه دوم گفتمان مهدوی و رتبه دوم تصویرسازی ناحیه‌۵ آموزش‌وپرورش را نیز در کارنامه خود دارد. علاوه‌بر اینها الناز نادره خبرنگار خبرگزاری پانا و مسئول و رابط انجمن اسلامی دانش‌آموزی مدرسه هم هست.

- از جشنواره جابربن‌حیان و طرحی که ارائه کردی، برایمان بگو.
به نقاشی علاقه دارم و زیبایی‌ها را دوست دارم. به طبیعت که می‌رفتم، بیشتر از همه طرح‌های بال «پروانه‌ها» توجهم را به خود جلب می‌کرد. تحقیق‌های زیادی درباره بال پروانه‌ها انجام دادم. دنیای رنگ‌های بال پروانه‌ها برایم خیلی شگفت‌انگیز بود و اسم طرح و تحقیقم را «نقاشی خدا» گذاشتم. در دوره بعدی جشنواره هم تحقیقاتی درباره انواع مختلف آشیانه پرنده‌ها انجام دادم که نام طرحم را «آشیانه امن و زیبا» گذاشتم و خدا را شکر در این دوره از جشنواره در استان برگزیده شدم.

- الان به‌جز درس خواندن، در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنی؟
هنری که خیلی دوستش دارم، نقاشی با مداد‌رنگی است. دوست دارم این هنر را تا حرفه‌ای‌شدن ادامه دهم. البته مدتی هست در رشته گویندگی و فن بیان هم فعالیت می‌کنم.

- اهل مطالعه هم هستی؟
وقت‌هایی که بیکارم، به‌سراغ مطالب و محتوا‌هایی می‌روم که به آنها علاقه دارم و برای شکوفایی استعدادم مفید است؛ مثلا کتاب می‌خوانم، طراحی می‌کنم و نقاشی می‌کشم، فیلم می‌بینم و....

- چند تا از کتاب‌هایی را که به‌تازگی خوانده‌ای و برایت مفید بوده است، معرفی کن.
کتاب‌های دختران هم شهید می‌شوند، جزیره دکتر لیبریس، قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، مرد نخستین. این کتاب‌ها به این دلیل برای من خوب بود که مسیر موفق‌شدن را نشانم داد و من ساعت‌ها برای شخصیت‌ها و محتوای داستان به فکر فرو رفتم.

- به نظرت می‌توانی با فعالیت‌هایی که داری، به محله‌ات هم خدمت کنی؟
به نظرم هر فردی که در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی موفق باشد، با فکر و خلاقیت می‌تواند فرد مفیدی برای محله باشد. من هم در آینده نزدیک به محله‌ام خدمت خواهم کرد.

- چطور می‌توانی با وجود درس و مدرسه به برنامه‌های جانبی برسی؟
من سحر‌خیز هستم؛ همچنین در کارهایم برنامه‌ریزی دقیقی دارم. وقتی کاری را می‌خواهم انجام دهم، تمرکز می‌کنم و نمی‌گذارم مثلا گوشی موبایل و... باعث حواس‌پرتی من شود. همین دو عامل، راز مهمی برای موفقیت است.

- چه افرادی مشوقت بوده‌اند؟
مادرم بیش از همه در موفقیت‌هایم نقش داشته است. من از کودکی با محیط‌های علمی، هنری و مذهبی آشنا شدم که تأثیر زیادی در شکوفایی استعدادم داشته است؛ همه اینها با همراهی مادرم اتفاق افتاده است.

* این گزارش یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۵ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر